1111


تاریخ : 10 ژوئن 2013
کد خبر: 3251


سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رای

 

 *انتخابات  مظهر حماسه سیاسی است ، مظهر آبروی  نظام است

 آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات  و حضور مردم در  پای  صندوق های  رای و تاثیر یکایک مردم  در انتخابات  مدیران  کشور است .

ü     *  اگر چنانچه کسی وارد میدان رقابت و مسابقه انتخاباتی  بشود امام بخواهد چهارچوب را بشکند ، او از قاعده نظام  خارج شده است .

ü       *هرکس به استحکام این نظام ، به اسلام و ملت ایران علاقه مند است ، برای او عقلا و شرعا واجب است  که در انتخابات شرکت کند به حول قوه الهی حضور مردم در انتخابات آینده دشمن شکن  خواهد بود .

ü       *همه باید  بدانند که حضور مردم  در انتخابات ، کشور را به  پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای  توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد .

ü      * انتخابات  شاخص و علم نظام  جمهوری اسلامی  است .

ü     *  اینجانب در هر شرایطی در انتخابات شرکت می کنم ، و انشاالله  دنیا خواهد دید  که مردم  عزیز ایران  چگونه حماسه حضور گذشته خویش را در سراسر میهن اسلامی  تکرار خواهد کرد .

ü       *امروز مسئله انتخابات ،حقیقتا یک عرصه امتحان الهی است .

ü     *  انتخابات  نماد حرکت اسلامی  در کشور ماست ، انتخابات ،  هدیه اسلام به ملت ماست .

ü     *  اهمیت انتخابات به خاطر این است که انتخابات سنگر کشور است.

ü      * حضور مردم در پای صندوق های رای، مصون ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرض و تجاوز و پررویی بر حزر می دارد.

ü     *  انتخابات، هم حق ملت است، هم یک وظیفه ملی است

ü      * انتخابات یک امر مهم و مظهر آزادی ملت ماست، آزادی فکر، آزادی گزینش و در واقع استقلال هر انسانی است.

ü      * انتخابات فقط یک پدیده ی سیاسی نیست، انتخابات مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است.

ü      * بهترین نامزد انتخابات شاخص و علم نظام جمهوری اسلامی است.

ü      * انتخابات یکی از میدان های مهم همبستگی است.

ü      * انتخابات، مظهر حضور مردم است، انتخابات، هم حق مردم و هم وظیفه آن هاست.

ü       *حضور شما در پای صندوق های رای، بارزترین مظهر حضور مردمی است و این پیشوانه ی انتخابات و کشور است.

ü       *بهترین نامزد آن کسی است که: درد کشور را بفهمند، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگری خودش نباشد.

ü       *معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سى و چند تا انتخاباتداشته‌ايم؛ كدامش آزاد نبوده است؟ در كدام كشور ديگر، انتخابات از آنچه كه در ايران ميگذرد، آزادتر است؟

ü      * غفلت نكنيد، حواستان باشد، كار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نكند؛ مقصود او را تكميل و تتميم نكند. اين يكى از راه‌هاى از شور و هيجان انداختنِ انتخابات است.

ü       *انتخابات يك حق است و يك وظيفه است. ما هر كداممان به عنوان يك فرد از افراد اين ملت، هم حق داريم در انتخابات شركت كنيم، هم وظيفه داريم.

ü    *   بعضى‌ها رقيب انتخاباتى خودشان را «شيطان اكبر» به حساب مى‌آورند! شيطان اكبر آمريكاست، شيطان اكبر صهيونيسم است؛ رقيب جناحى كه شيطان اكبر نيست، رقيب انتخاباتى كه شيطان اكبر نيست.

ü      * از خدا بخواهيم و خودمان هم چشممان را باز كنيم؛ كارى كنيم كه نتيجه‌ى انتخابات، يك گزينش خوب و همراه با صلاح و صرفه‌ى انقلاب و كشور باشد.

ü      * اختلافات را نبايد علنى كرد؛ اختلافات را نبايد به مردم كشاند؛ احساسات مردم را نبايد در جهت ايجاد اختلاف تحريك كرد. از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده است.

ü      * انتخابات مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام اسلامی واراده ملی و آبروی نظام است. حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت كشور، تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر و آنان را نا‌امید خواهد كرد.

ü      * انتخابات مخصوص یك جریان و سلیقه خاص سیاسی نیست بلكه وظیفه و حق همه كسانی كه دل در گرو منافع ملی و استقلال كشور دارند، حضور در انتخابات است. روی گردانی از انتخابات مناسب كسانی است كه با نظام اسلامی مخالفند.

ü       *رئیس جمهور آینده باید ضمن اینكه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد. باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تكامل و انتخاب بهترین‌ها در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل باشد.

ü       *انتخابات، مظهر «حماسه‌ی سياسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است.

ü       * آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رأی و تأثير يكايك مردم در انتخاب مديران كشور است.

ü       * انتخابات مظهر اراده‌ی ملی است، نماد مردم‌سالاری اسلامی است.

ü      * این‌كه برخی تلاش دارند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات را به عنوان یك اشكال نظام اسلامی مطرح كنند، سخن غیر فنی و ناشیانه‌ای است، زیرا بررسی صلاحیت كاندیداها و عبور آنها از صافی‌های قانونی، در دموكراسی‌های دنیا وجود دارد.

ü       *معلوم است كه انتخابات باید آزاد باشد. مگر بیش از سی انتخابات سه دهه‌ی اخیر آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأیوس نكند.

ü     *  اگر چنانچه كسى وارد ميدان رقابت انتخاباتی و مسابقه‌ى انتخاباتی بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشكند، او از قاعده‌ى نظام خارج شده است، از قواعد حركت انتخاباتی خارج شده است.

ü      * همه‌ى نامزدهاى انتخابات  و همه‌ى هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسئول امنیت بدانند.

   *همه‌ى نامزدهاى انتخابات  باید انتخابات را متهم نكنند؛ كسى آب به آسیاب دشمن نریزد؛ در تبلیغات، القاء فضاى اختلاف و ناامیدى نشود، تا ان‌شاءاللَّه انتخابات خوبى داشته باشیم.

    * دروغ، اهانت، اگر دستگاه‌ها یكدیگر را متّهم کنند، شایعه‌پراكنى، افتراء به رقیب، تحریك عصبیّتهاى گوناگون؛ این‌ها هیچكدام با انتخابات اسلامى سازگار نیست

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.