1111


تاریخ : 14 اکتبر 2014
کد خبر: 5074


امام جمعه شهمیرزاد : گرفتاری‌های امروز جهان اسلام به سبب انحراف از غدیر است

 

امام جمعه شهمیرزاد گفت: گرفتاری‌های امروز جهان اسلام در سراسر دنیا به سبب انحراف از غدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدداوود احمدپناه دوشنبه شب در دیدار با سادات شهمیرزاد که به مناسبت عید سعید غدیر خم و بر اساس رسم و سنت قدیمی اهالی شهمیرزاد انجام می‌شود، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام و یارانشان حدود 200 فرسخ از مکه مکرمه دور شده بودند که پیامبر فرمودند امر پروردگار این است که متوقف شویم و صبر کنیم تا کسانی که نیامدند به ما بپیوندند و دیگران که جلوتر از ما رفتند، بازگردند.

امام جمعه شهمیرزاد ادامه داد: ما هر چه که داریم، از امیرالمومنین علی (ع) بوده و هر چه انحراف است، از انحراف از غدیر نشأت گرفته و امروز هر چه انحراف در دنیای اسلام می‌بینیم، همه از انحراف در غدیر است.

در این دیدارها، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم نبوی، از روحانیان برجسته و سادات شهمیرزاد ضمن بیان آیاتی از قرآن کریم در شأن امیرالمومنین علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) در حال رکوع به فقیری کمک کرده و بر اساس روایات انگشتر یا برد یمانی خود را به فقیری بخشیدند.

نبوی ادامه داد: زمخشری از ادبای اهل سنت و از عالمان علم نحو نیز این موضوع را تصدیق و بیان کرده که امام علی (ع) در حال رکوع به سائلی کمک کردند و این کار از نظر عالم سنی در حقیقت تشویقی برای پیروان علی (ع) است که به انجام کار خیر عادت کرده و سعی کنند بعد از ادای نماز، زکات داده و از مردم دستگیری کرده و خیرات داشته باشند.

امام جمعه شهمیرزاد ادامه داد: حادثه غدیر خم سه روز و در هوای گرم و در برکه غدیر اتفاق افتاد؛ برای اینکه 23 سال رسالت پیامبر اکرم (ص) کامل شود و از این رو، رسول خدا (ص) در روز عید غدیر، امیرالمومنین علی(ع) را جانشین و ولی مردم بعد از خود منصوب و معرفی کردند.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.