1111


تاریخ : 27 دسامبر 2014
کد خبر: 5378


امام جمعه شهمیرزاد : نسبت به خدا بنده بوده و عبد خدا باشیم، نسبت به مردم خدمتگزار باشیم و به آنها خدمت کنیم

 

 امام جمعه شهمیرزاد :  اینکه گفته می‌شود تقوا داشته باشید، فقط یک شعار نیست؛ بلکه حقیقتی است که گوینده و شنونده و نه فقط برای دنیا بلکه برای تاریکی قبر و پل صراط باید تقوا را رعایت کنند و همانا امیرالمومنین (ع) بالاترین زاد و توشه را برای انسان تقوا معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید داوود احمدپناه امشب در جمع مردم این شهر در آستانه حماسه ۹ دی اظهار کرد: شهمیرزاد دارای پزشکان حاذق زیادی است و مانند خیلی از مناطق محروم کشور که زمینه برای حضور پزشکان مهیا می‌شود، در شهمیرزاد نیز این مهم باید صورت پذیرد.

وی خطاب به مردم و مسئولان گفت: تقوای الهی را رعایت کنید؛ تقوا یعنی پاک و سالم زندگی کردن و چشم، دست و اعضا و جوارح انسان باید پاک باشد.

امام جمعه شهمیرزاد به سه جمله معروف امام زین‌العابدین (ع) در رساله حقوق آن حضرت پرداختند که فرمودند «نسبت به خدا بنده بوده و عبد خدا باشیم، نسبت به مردم خدمتگزار باشیم و به آنها خدمت کنیم».

احمدپناه ادامه داد: هر کس در هر لباسی که هست و در هر مقام و جایگاهی که قرار دارد، باید به مردم خدمت کند و این مردم بزرگ‌ترین سرمایه برای ما هستند؛ چراکه اگر مردم نباشند، مسجدی وجود نداشته و اداره‌ای نبوده و اقتصادی نخواهیم داشت و ستون فقرات یک کشور مردم هستند.

امام جمعه شهمیرزاد افزود: امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر فرموند که «ای مالک مواظب این ستون فقرات باش و در درجه اول کشاورزی را تقویت کن؛ بعد برای آنها مالیات تعیین کن» و امروز اگر مردم پول دستشان باشد، می‌توانند مالیات، خمس و زکات بدهند و اگر داشته باشند می‌توانند به فقرا کمک کنند.

احمدپناه بیان کرد: این درس بزرگی برای مسئولان کشور است که اگر خدمتی برای عمران و آبادی و مردم انجام دهند، کمتر از ثواب نماز و روزه نیست؛ زیرا که اگر مردم از نظر عمران و آبادی در رفاه باشند، دعا می‌کنند و ثواب این کارها به آنها می‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ اینکه گفته می‌شود تقوا داشته باشید، فقط یک شعار نیست؛ بلکه حقیقتی است که گوینده و شنونده و نه فقط برای دنیا بلکه برای تاریکی قبر و پل صراط باید تقوا را رعایت کنند و همانا امیرالمومنین (ع) بالاترین زاد و توشه را برای انسان تقوا معرفی کردند.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.