1111


تاریخ : 6 جولای 2016
کد خبر: 7164


گلوله‌های دشمن در حال بمباران خانواده‌هاست

 

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: گلوله‌های دشمن در حال بمباران کردن خانواده‌هاست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد بارانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حسینیه المهدی (عج) مهدی‌شهر اظهار داشت: علما اخلاق می‌گویند که آیینه دل انسان‌ها به سمت هر چیزی باشد آن را نمایش می‌دهد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه اگر آیینه انسان سمت صفات خدا باشد خدایی خواهد شد تصریح کرد: صفات خداوند در قنوت نماز عید سعید فطر مطرح شد که خدا اهل عفو و تقوا و رحمت و مغفرت است و ما نیز باید صفاتمان به خدا مشابه شود.

وی با اشاره به این مطلب که اگر بخواهیم زندگی‌مان خدایی شود باید اهل تقوا باشیم افزود: تقوا یعنی اینکه از یک ماه بندگی خود در ماه مبارک رمضان مراقبت کنیم.

بارانی افزود: از امیرالمؤمنین سؤال شد که چه کردید به این درجات الهی رسیدید؟ حضرت فرمودند که من دروازه بان دلم بودم و غیر از خدا را در دلم راه ندادم.

وی تبیین کرد: خداوند متعال اهل تقوا است و ما نیز باید مراقب باشیم که در زندگی‌مان گناه ورود نکند و فلسفه یک ماه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوا بود و باید از این نهال بابرکت مراقبت کنیم.

بارانی با بیان اینکه خداوند متعال اهل عفو است اگر می‌خواهیم خدایی شویم باید دیگران را ببخشیم تا خدا ما را ببخشد افزود: خدا نیز اهل رحمت است و رحمت یعنی اینکه نسبت به دیگران، خانواده و پدر و مادر مهربان باشیم و احترام به پدر و مادر رسیدن به رحمت خداوند است.

امام جمعه مهدی‌شهر توضیح داد: شخصی آمد محضر پیامبر اکرم (ص) و عرض کرد زمان جاهلیت دخترم را در چاه انداختم و چه‌کاری انجام دهم تا خدا مرا ببخشد؟ پیامبر اکرم (ص) پرسید آیا پدر و مادر تو زنده‌اند؟ وی گفت: خاله‌ام زنده است و پیامبر اکرم (ص) فرمود به خاله‌ات به‌جای پدر و مادر احسان کن تا خداوند متعال درهای رحمتش را به روی تو بگشاید.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تا ماه مبارک رمضان سال آینده همواره جلوه رحمت خدا زندگی ما را احاطه کند گفت: باید نسبت به پدر و مادر رحمت کنیم.

بارانی با اشاره به این مطلب که خدای متعال اهل مغفرت است گفت: خداوند متعال نمی‌گوید چه گناهی کردی و مانند امروز همه گناهان را می‌بخشد و امروز پرونده جدیدی را دست شما داد که هیچ گناهی در آن نیست و بزرگ‌ترین جایزه امروز از سوی خداوند جایزه مغفرت الهی است.

وی با بیان اینکه ما نباید اهل کینه نباشیم گفت: باید دیگران را ببخشیم تا خدا ما را ببخشد و آیینه دلمان همواره سمت خدا باشد.

امام جمعه مهدی‌شهر با عنوان این مطلب که تقوا یعنی عزت بدون ذلت افزود: هرکس در مسیر تقوا بود برای همگان همیشه عزیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقوا یعنی علم بدون جهل گفت: انسانی که در مسیر گناه قرار می‌گیرد در مسیر جهل است.

بارانی با اشاره به این مطلب که تقوا یعنی قنا بدون فقر افزود: انسان با تقوا همیشه احساس بی نیازی در وجودش دارد.

وی با بیان اینکه پیام نماز عید سعید فطر در سراسر جهان اسلام پیام وحدت است گفت: وحدت یعنی این انبوه جمعیتی که در مصلاهای نماز عید سعید فطر قرار می‌گیرند وحدت خود را تا ماه مبارک رمضان سال آینده حفظ کنند.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: احزاب سیاسی و سلیقه‌های سیاسی نباید ما را در مقابل هم قرار دهد بلکه دل‌ها را باید به هم پیوند بزنیم.

وی با بیان اینکه امروز ما در حال چند جنگ بزرگ هستیم گفت: اول باید باور کنیم که در حال این جنگ‌ها قرار داریم.

بارانی با اشاره به این مطلب که جنگ بسیار بزرگ جنگ نرم است افزود: در جنگ نرم برای تغییر علایق، سلایق، باورها و اعتقادات توانمندی ایمان و معنویت نسل جوان ما، این گلوله‌های دشمن در حال بمباران کردن خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه مراقب پوشش خواهران در بیرون و داخل خانواده‌ها باشیم گفت: امروز برداشتن حجاب و چادریکی از شگردهای دشمن است و نباید فکر کنیم که می‌خواهیم به مدل روز رفتار کنیم، پشت پرده طرح‌ها در ماهواره و فضای مجازی این است که می‌خواهند چادر را بردارند.

امام جمعه مهدی‌شهر افزود: در جنگ نرم به این وسیله آنچه را که در آندلس و اسپانیا اتفاق افتاد زنان را برهنه کردند و در مقابل مردان قرار دادند و شراب‌فروشی‌ها را آزاد گذاشتن و یک روز در دست بسیجی مسلمان اسپانیا اسلحه بود اما اسلحه را به زمین گذاشت و دست دختری را گرفت و سقوط یک کشور اسلامی ایجاد شد.

وی با اشاره به اهداف دشمنان در این جنگ گفت: جنگ نرم جنگ بسیار خانمان‌سوزی و برای تغییر باورها و اعتقادات است.

بارانی با بیان اینکه اگر یک‌سوم ازدواج‌ها در شهرها به طلاق منجر می‌شود به سبب این بمباران فرهنگی است گفت: خانواده‌ها نمی‌دانند که دشمن در داخل خانه این بمب فرهنگی را قرار داده است و ما باید مراقب حجاب و پوشش و ارتباطات فرزندانمان باشیم.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه جنگ دومی که امروز دشمن به راه انداخته است جنگ تروریست‌هاست گفت: در دو شب گذشته سربازان گمنام امام زمان (عج) این شبکه تروریستی را که دریکی از شهرهای استان سمنان عملیات خودشان را می‌خواستند شروع کنند به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) این توطئه آنان خنثی شد و دستگیر شدند.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت انفجار مهیب در بغداد سبب شد که چند تن از شیعه به شهادت رسید و در عراق و سوریه نیز دشمن برای جنگ با شیعه این جنگ‌ها را به راه انداخته است و هدف یک‌چیز است و آن نیز این است که شیعه در خاورمیانه قدرت پیدا نکند.

بارانی گفت: یکی از جنگ‌هایی که دشمن به راه انداخته است اختلاف میان تشیع و اهل سنت است.

امام جمعه مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: در دو سه سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند که ما در این جنگ پیروزیم و سید حسن نصرالله در لبنان گفت تنها کسی که خبر از پیروزی در این جنگ داد مقام معظم رهبری بود، درحالی‌که همه ناامید شده بودند و نزدیک بود که خود را تسلیم دشمن کنند امام مقام معظم رهبری خبر از پیروزی در این جنگ داد.

وی افزود: امروز شاهد قدرت جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه هستیم و مشاوران نظامی‌ای که در آنجا حضور دارند و سردار قاسم سلیمانی درخششی را در آنجا ایجاد کرده است.

بارانی تبیین کرد: جنگ سوم جنگ اقتصادی دشمن است که بانفوذی که از خود در برخی از افراد پیدا کرده است و بنیه اشرافی گری با فیش‌های نجومی در بعضی از افراد قدرت گرفته است.

وی با اشاره به فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران بیان کرد: با فیش‌های حقوقی نجومی ذهنیتی در ما ایجاد نشود که همه مدیران این‌چنین هستند بلکه بخش اعظمی از مدیران سالم و مشغول تلاش و خدمت هستند.

وی افزود: اما آن بخش کوچکی که در حال دریافت فیش‌های حقوقی نجومی بوده‌اند امیدواریم با پیگیری‌های معاون اول رئیس‌جمهور این افراد هرچه سریع‌تر شناسایی و دستگیر شوند و این حقوق‌ها به بیت‌المال بازگردد.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: این موضوع را نیز نباید سیاسی کنیم، اصولگرا و اصلاح‌طلب و هرکسی که در هر جایگاه سیاسی است باید دست‌به‌دست هم دهند و این غده سرطانی را از سطح حاکمیت جامعه پاک کنند تا دولتمردان بتوانند بهتر از گذشته در خدمتشان به مردم انجام‌وظیفه کنند.

وی گفت: جنگ نفوذ جنگ دیگری است که دشمن جهت نفوذ در جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

منبع : فارس

 

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.