1111


تاریخ : 22 آگوست 2016
کد خبر: 7271


مساجد نسبت به رصد مسائل پیرامونی اهتمام جدی داشته باشند

 

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: مساجد باید نسبت به رصد مسائل پیرامون مسجد و هدایت جوانان اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد بارانی صبح امروز در همایش تجلیل از خادمان نماز مساجد مهدی‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر اظهار داشت: معرفت به داشتن مدارک عالیه نیست، معرفت به درست شدن شناخت نسبت به خداوند و جهان هستی است.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: شیطان در انسان‌هایی که با معرفت و دین‌داری زندگی می‌کنند نفوذ نمی‌کند و نمی‌تواند دام خود را برای این افراد در جامعه پهن کند و ماهواره، شهوت و … از دام‌های شیطان است.

وی با بیان اینکه مسجد اخلاق را خوب می‌کند، گفت: رسالت نمازگزاران و حاضران در مساجد بسیار طولانی و سنگین است و مردم از مسجدی‌ها انتظار ویژه دارند.

بارانی با تأکید بر مسأله اخلاق مسجدی‌ها افزود: اگر مسجدی‌ها سه ویژگی را در خود تقویت کنند مساجد بیش‌ از اندازه شلوغ می‌شود و جا برای حضور نخواهد بود و مسجد اخلاق‌ساز است.

وی گفت: بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) اولین ویژگی مسجدی‌ها این است که باید با چهره باز و گشوده در دیدار با یکدیگر برخورد کنند، دومین ویژگی اینکه هنگامی‌ که همدیگر را می‌بینند با یکدیگر مصافحه کنند.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه سومین ویژگی مسجدی‌ها این است که در هنگام حضور افراد به استقبال آنها بروند، گفت: خروجی مساجد باید اخلاق صحیح باشد و رسالت پیامبر اکرم (ص) کامل‌سازی اخلاق آحاد جامعه بود.

وی با بیان اینکه دردمندی برای دردمندان و یتیمان جامعه از برخی از وظایف مساجد است، افزود: یتیم تنها به کسی اطلاق نمی‌شود که پدر و مادر ندارد؛ جوانی که از صراط مستقیم و راه هدایت خارج‌شده است نیز یتیم است و مساجد باید در هدایت این افراد بکوشند.

بارانی تصریح کرد: مساجد باید نسبت به رصد مسائل پیرامون مسجد و هدایت جوانان اهتمام جدی داشته باشند.

منبع : فارس

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.