1111


تاریخ : 10 سپتامبر 2016
کد خبر: 7301


آحاد جامعه تکلیف خود را در قبال شهدا بشناسند

 

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: آحاد جامعه وظیفه‌ دارند تکلیف و رسالت خود را در قبال خون شهدا بشناسند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد بارانی در منزل شهید علی توفیقیان، از شهدای ۱۷ شهریور در مهدی‌شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور اظهار داشت: جمعه خونینی که در روز ۱۷ شهریور در میدان سابق شهدای تهران رخ داد و شهیدان زیادی به شهادت رسیدند و که یکی از این شهیدان از مهدی‌شهر به نام شهید توفیقیان بود که به شهادت رسید.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: جوانان خوب و انقلابی و مؤمنی به جبهه‌های جهاد رفتند تا ظلمت‌ها را از جامعه بردارند و جامعه رو نورانی کنند و شهیدان دخیل در انفجار نور بودند.

وی افزود: امروز آحاد جامعه وظیفه‌دارند تا رسالت و وظیفه مهم خود را در برابر خون شهیدان بشناسند و این امر مهمی است.

بارانی گفت: جوانان و نوجوانان، مسؤولین و روحانیت و آحاد مردم باید وظیفه‌شناسی کنند و طبق آن در جامعه عمل کنند و برای هرکسی در قبال خون شهدا وظیفه‌ای است.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به یکی از وظایف آحاد جامعه در قبال خون شهیدان، رسالت امروز جامعه را در گام اول حفظ ارزش‌های شهدا دانست و افزود: یک تعبیر بسیار زیبایی آیت‌الله جوادی آملی دارند و می‌فرماید که «هدف قرآن رسیدن به حیات طیبه است» یعنی حیات مادی که خوردن و آشامیدن و مسائل جنسی است این‌ها حیات حیوانی است و حیات طیبه نیست.

وی خاطرنشان کرد: حیات طیبه بالاتر از این‌هاست که قرآن نوید آن را می‌دهد و شهدا برای رسیدن به حیات طیبه رفتند و ما نیز باید در زندگی برای رسیدن به حیات طیبه تلاش کنیم.

بارانی با بیان اینکه مراقبت از محیط خانواده و جلوگیری آن برای هرگونه ضرر احتمالی یکی از رسالت‌ها و وظایف جامعه در قبال خون شهیدان است گفت: همه باید مراقب خانواده خودمان باشیم و امروز جنگ نرم درون خانواده‌ها نفوذ کرده است و احتمال آسیب زیاد است پس بنابراین تکلیف داریم تا از خانواده‌های خود در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمن مراقبت کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های وظیفه‌شناسی در قبال خون شهیدان این است که امروز باید تکلیف خود در برابر انقلاب اسلامی و شهیدان را بشناسیم.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به این مطلب که امربه‌معروف و نهی از منکر باید بیش از گذشته در جامعه پا بگیرد تصریح کرد: ما نیز همچون شهیدان باید پیام‌رسان حیات طیبه باشیم و این مسیر شهیدان را ادامه بدهیم.

وی افزود: آنان که رفتند کار حسینی کردند آنان که ماندند کار زینبی کنند و کار حضرت زینب (س) رساندن پیام شهدا بود و ما هم نیز باید پیام شهدا که حفظ ارزش‌هاست را در جامعه نشر دهیم.

منبع : فارس

 

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.