1111


تاریخ : 17 سپتامبر 2016
کد خبر: 7306


اجرای ساز و آواز ارزش جشنواره ایل سنگسری را پایین آورد

 

امام جمعه موقت مهدیشهر با انتقاد از اجرای موسیقی و ساز و آواز در جشنواره گردشگری ایل سنگسری گفت: برگزاری جشنواره و نمایش توانمندی های ایل سنگسری بسیار خوب است ولی برخی برنامه هایی که در جشنواره برگزار شد مورد تایید نیست.

حجت الاسلام علی سقائیان در خطبه های نماز جمعه مهدیشهر در حسینیه المهدی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری که در شهرستان مهدیشهر در حال برگزاری است، اظهار کرد: توانمندی هایی که جوانان مهدیشهری دارند و در معرض نمایش قرار دادند بسیار خوب بود اما چندین ساعت مردم را با ساز و آواز و رقص سرگرم کردن جالب نبود.

وی با انتقاد از اجرای موسیقی و ساز و آواز تا پاسی از شب که موجب حرمت شکنی در پارک آبشار مهدیشهر که موجب نارضایتی و گلایه همسایگان آن محل شده بود، افزود: شادی خوب است اما لازم نیست همراه با ساز و موسیقی باشد.

خطیب جمعه مهدیشهر تصریح کرد:  این جشنواره توانمندی ما را به خوبی نشان داد و از دست اندرکاران و برگزارکنندگان آن تقدیر و تشکر می کنم ولی ساز و آواز و موسیقی و بی حجابی کار را خراب کرد.

سقائیان با اشاره به مسئولیتش در پست های عشایری استان که تجربیات لازم را در این امر دارد، پیشنهاداتی برای برگزاری برنامه های عشایری و چنین جشنواره هایی ارائه کرد.

وی ادامه داد: همیشه در صدا و سیما و سایر تصاویر نماد عشایر ما را با مردانی با سبیل، کلاه پشمی و کارتی کت نشان می دهند ولی عشایر ما اینگونه نبودند و داشته های ما بیش از این بود که باید نشان داده شود.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه در این جشنواره جای بسیاری از داشته های عشایری ما کمرنگ بود، تصریح کرد: روشنفکری عشایر ما بسیار بالا بود و آنهایی که امروز پرفسور شدند و افرادی که به جایی رسیدند، حاصل تربیت عشایر دیروزی هستند که با زحمت و کمترین امکانات فرزندان خود را باسواد کردند که همه اینها باید نشان داده شود.

سقائیان اضافه کرد: صنایع دستی در این جشنواره نشان داده نشده بود و اگر هم بود جزئی بود، فرهنگ کار در خانواده عشایری، همدلی عشایر، تهیه غذاهای ارگانیک، فرهنگ حجاب باید در این جشنواره بیشتر مدنظر قرار می گرفت و به جای پرواز بالن و پاراگلایدر، بازی های بومی و محلی را پررنگ تر می کردند.

وی افزود: یاد و خاطره شهدای ما در این جشنواره نبود استفاده از تصاویر شهدای عشایر ما جایی در جشنواره نداشت و کمک عشایر به جبهه های جنگ در جشنواره باید به نمایش درمی آمد.

خطیب جمعه مهدیشهر همچنین با انتقاد از برخی مردم مهدیشهر که جریان مهدیشهر و سنگسر به راه می اندازند، گفت: این اقدام کار تفرقه افکنانه بدخواهان و دشمنان داخلی و خارجی ما است که می خواهند ما را به جان هم بیاندازند.

سقائیان تاکید کرد: مگر نام شهر به نام امام زمان(عج) که افتخار همه ما است چه اشکالی دارد که باید باید حرف از تغییر نام شهر مهدیشهر زده شود چرا به جای این اقدامات نباید برای جذب پروژه های عمرانی در شهر تلاش کرد.

وی ادامه داد: تا این اختلافات را داریم و متحد نیستیم به جایی نمی رسیم و باعث عقب افتادگی شهرستان خواهیم شد. باید تفرقه ها را کنار بگذارید تا مهدیشهر را آباد کنیم.

منبع : نیزوا

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.