1111


تاریخ : 8 اکتبر 2016
کد خبر: 7335


امام جمعه مهدیشهر: جهت گیری عزاداری امام حسین(ع) تقویت باورهای دینی باشد

 

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه جهت گیری عزاداری امام حسین(ع) را تقویت باورهای دینی دانست و گفت: مجالس عزاداری باید ما را با اهداف اباعبدالله آشنا کند.

 حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با اشاره به بیانات امام خامنه ای در خصوص عزاداری، اظهار کرد: جهت گیری در عزاداری امام حسین(ع) باید به این نحو باشد که تبیین، آگاه سازی و محکم کردن ایمان مردم و روح تدینشود.

وی تصریح کرد: معنای قیام امام حسین(ع) و بزرگداشت عزاداری این است که حالت بی تفاوتی و بیحالی را از مردم می گیرد.

امام جمعه مهدیشهر ادامه داد: مجالس عزاداری برای این است که دلهای ما با اهداف بلند امام حسین(ع) آشنا شود و راه آنها را فرا بگیرد.

بارانی انسان شدن، تقرب الی الله، ولایت مداری،  پیروی کردن از اهل بیت را از درس های مهم عاشوردانست.

وی یکی از مصادیق صبر را، صبر در برابر دشمن بیان کرد و افزود:. امام حسین و یاران باوفایش این صبر را در مراحل مختلف چه از هفتم محرم که آب را به خیمه ها بستند و چه در نحوه جنگیدن ها و شهید شدن ها به نمایش گذاشتند.

خطیب جمعه مهدیشهر، استقامت را موجب پیروزی در برابر دشمن دانست و گفت: تمام انبیاء الهی با استقامت در برابر دشمن پیروز شدند و این سنت همیشگی تاریخ است.

بارانی اضافه کرد: تا زمانی که زنده ایم برنامه دشمن هیچگاه از بین نخواهد رفت و تا لااله الا الله می گوییم و می خواهیم مجلس امام حسین(ع) را آنگونه که هست برگزار کنیم و حجاب بر سر زنانمان باشد، دشمن دشمنی می کند.

وی با انتقاد از برخی افراد که می گویند چرا مقام معظم رهبری در برابر دشمن کوتاه نمی آید، گفت: مگر پیامبر در برابر دشمن کوتاه می آمد؟ کوتاه آمدن در برابر دشمن برخلاف سنت تمام انبیاء الهی است و اگر کوتاه بیاییم تمام ارزش ها از بین می رود.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.