1111


تاریخ : 5 نوامبر 2016
کد خبر: 7387


امام جمعه مهدیشهر : شهدای گمنام در بی‌نام و نشانی خود شهرت جهانی یافتند

 

امام جمعه مهدی‌شهر در مراسم یادواره دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارگفت: شهدای گمنام در بی‌نام و نشانی خود جاودانه شدند و شهرت جهانی یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی  در مراسم یادواره دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه شهیدان اسلام سه گام اساسی باید برداشته شود تا جایگاه والای شهید را از پروردگار متعال دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: شناخت سرمایه‌های وجودی انسان، شناخت اهل‌بیت(ع) و شناخت دین و عمل به آن از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه والای شهیدان است.

بارانی با بیان اینکه نگاه به یک انسان باید متفاوت باشد، افزود: رفتارهای هر انسان متأثر از نگرش اوست و نگرش وی متأثر از بینش اوست؛ انسان‌ها شبیه‌ترین موجودات به خداوند متعال هستند و برای نزدیک شدن به خدا و رسیدن به جایگاه شهید باید ابتدا سرمایه‌های وجود خود را بشناسیم و به معرفت عمیق خودشناسی تا خداشناسی دست یابیم.

وی با بیان روایاتی از واقعه عاشورا تصریح کرد: شهدا در رفتار خود دین‌مدار بودند و دین اسلام را سرلوحه ابتدایی‌ترین امورات زندگی خود قرار می‌دادند.

امام جمعه مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه شهدا حقایقی در عالم هستی بودند، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در بی‌نام و نشانی خود جاودانه شدند و شهرت جهانی یافتند و امروز برای هر مسلمانی شهیدان باید الگو قرار بگیرند و کسانی که می‌خواهند راه آنان را ادامه دهند با جهاد کبیر، بصیرت و آگاهی باید به جنگ دشمن بروند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران درگیر جنگ نرم دشمنان است و ما باید جنگ نرم را به‌خوبی بشناسیم، افزود: تغییر در سبک زندگی، سلیقه‌ها، افکار و ساختار سیاسی ایران از جمله برنامه‌هایی است که در این جنگ توسط دشمن پیاده‌سازی شده است.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.