1111


تاریخ : 6 ژانویه 2017
کد خبر: 7483


امام جمعه مهدی‌شهر: عواقب بدحجابی در جامعه مطرح شود/بیان عبارت «ما ضامن بهشتی شدن مردم نیستیم» اشتباه محض است

 

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه عواقب بدحجابی در جامعه برای جوانان مطرح شود، گفت: دولت ضامن بهشتی کردن مردم است و اینکه بگویند «ما ضامن بهشتی شدن مردم نیستیم» اشتباه محض است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهدی‌شهر که با حضور پرشور مردم و مسؤولان برگزار شد، با اشاره به روز ۱۰ ربیع‌الثانی وفات حضرت معصومه (س) اظهار داشت: به برکت هجرت حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم و حضور پرخیر و برکت مضجع شریف ایشان در شهر قم، امروز قم شهر ترویج معارف اهل‌بیت (ع) در سراسر جهان و تربیت عالمان، عارفان و طلاب علوم دینی شده است.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: شهر مقدس قم مهد عالم‌پروری است که علمایی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله سید علی قاضی‌طباطبایی و امام خمینی (ره) از این شهر مقدس برخاستند.

وی افزود: به‌واسطه وجود شهر مقدس قم که مهد عالم‌پرور شده است، امروز نور اسلام همچون مشعلی در برابر جهان پر از ظلمت می‌درخشد و نور اسلام به‌واسطه شهر مقدس قم در بلاد اسلامی جاری و ساری شده است.

بارانی با اشاره به ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ هجری شمسی روز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دستور رضاخان گفت: رضاخان با سفری که در آن زمان به کشور ترکیه داشت و با مشاهده پیشرفت و مدرنیته بودن ترکیه، تصور کرد که ایران نیز با کشف و برداشتن حجاب، همچون ترکیه به پیشرفت، رشد و ترقی می‌رسد.

امام جمعه مهدی‌شهر بیان کرد: رضاخان پس از بازگشت از سفر ترکیه با سرنیزه اقدام به کشف و برداشتن حجاب زنان مسلمان در کشور می‌کرد و آن وقایع مسجد گوهرشاد مشهد رخ داد که عده‌ای در راستای حفاظت و صیانت از حجاب به شهادت رسیدند.

وی افزود: رضاخان در آن زمان با زور و تهدید سرنیزه اقدام به کشف و برداشتن حجاب زنان مسلمان در کشور می‌کرد، اما امروز آمریکا، صهیونیسم، جنگ نرم، سایت‌ها، ماهواره و برخی از کانال‌های آلوده در شبکه‌های اجتماعی جای سرنیزه رضاخانی نشسته‌اند و بدون زور و تهدید نسبت به کشف و برداشتن حجاب زنان مسلمان در کشورها اقدام می‌کنند.

بارانی با بیان اینکه غالب جوانان از دست‌ها و دسیسه‌ها و خباثت‌های آلوده پشت پرده در کشف و برداشتن حجاب زنان مسلمان خبر ندارند، گفت: اگر جوانان امروز جامعه از دسیسه‌ها و خباثت‌های آلوده پشت پرده در کشف و برداشتن حجاب زنان مسلمان خبر داشته باشند، دیگر به بهانه مد روز دست به بدحجابی نمی‌زنند و هیچ خانمی حاضر نخواهد شد، روسری از سر بردارد و چادر کنار بکشد.

وی با بیان اینکه پشت پرده بدحجابی دست‌های شوم رژیم صهیونیستی قرار دارد، افزود: رژیم صهیونیستی می‌گوید که اگر یک چادر از سر زن مسلمان برداشتیم، امید ما برای نفوذ در ایران دو برابر می‌شود، مقاومت جوانان ایران درهم‌شکسته می‌شود، ارزش‌های انقلابشان فرومی‌ریزد، آمال و امید شهدایشان درهم می‌ریزد و آن چیزی که دشمن امروز فکر می‌کند، این‌هاست.

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: نخستین گام در راه مبارزه با بدحجابی این است که دشمنان حجاب را بشناسیم و بدانیم که آنان چه مسأله شومی را در سر خود می‌پرورانند.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد بر مبنای قوانینی که دارد، مسأله حجاب و عفاف در جامعه را دنبال کند، خاطرنشان کرد: دولت ضامن بهشتی کردن مردم است، آن‌طور نیست که فقط وظیفه علما باشد؛ نظام اسلامی، دولت، مردم و علما همه باهم باید در جهت بهشتی ساختن مردم گام بردارند، اینکه بگویند «ما ضامن بهشتی شدن مردم نیستیم» اشتباه محض است.

بارانی با اشاره عواقب و آسیب‌های بدحجابی افزود: نخستین آسیب بدحجابی در جامعه این است که زن‌ها از معنویت در جامعه تهی می‌شوند و ساختمان ارزش‌های یک زن درهم فرومی‌ریزد.

وی گفت: دومین آسیب بدحجابی در جامعه این است که لاابالی‌گری در جامعه رخ می‌دهد و صحنه‌های محرک شهوت یک جامعه دچار را لاابالی‌گری می‌کند.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به سومین آسیب بدحجابی در جامعه خاطرنشان کرد: با ترویج بدحجابی در جامعه، نظام خانواده‌ها فرومی‌پاشد و بالا رفتن آمار طلاق در جامعه نشأت گرفته از بی‌حجابی است.

وی افزود: ایجاد زمینه خیانت در میان زوجین، محصول بی‌حجابی در کشور بوده و بی‌علاقگی و بی‌اشتیاقی جوانان به ازدواج و افزایش سن ازدواج یکی دیگر از آسیب بدحجابی در جامعه است.

بارانی با اشاره به فرهنگ‌سازی مسأله حفاظت و صیانت از حجاب در جامعه گفت: خانواده‌ها و مدارس دختران را به رعایت حجاب و عفاف توصیه کنند و خانواده‌ها در تربیت دختران عفیفه بکوشند.

منبع : فارس

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.