1111


تاریخ : 12 مارس 2017
کد خبر: 7685


معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان مهدیشهر

 

شهرستان مهدیشهر نگینی زیبا و دیدنی

شهرستان مهدیشهر دارای مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای زیادی بوده که بهترین مکان برای گردشگری و تفرج مسافران نوروزی می تواند باشد.  شهرستان گردشگری مهدیشهر یکی از مناطق خوش آب و هوای استان سمنان است که ۱۶ کیلومتر با مرکز استان  سمنان فاصله دارد. این شهرستان خوش آب و هوا و ییلاقی دارای دو بخش  مرکزی مهدیشهر و شهمیرزاد و ۳ شهر مهدیشهر ، شهمیرزاد و درجزین  با ۲۲ روستا می باشد.

 ویژگی های جغرافیایی مهدیشهر

شهرستان مهدیشهر از سمت جنوب به شهرستان سمنان، از سمت شمال به شهرستان ساری (مازندران)، از سمت مغرب به شهرستان فیروزکوه (تهران ) و از سمت مشرق به شهرستان دامغان محدود شده است. مهدیشهر که نام سابق آن سنگسر بوده است، تا قبل از شهریور ۱۳۲۰ دارای فرمانداری نظامی بود که دودانگه و چهاردانگه و نقاط دیگری از شهرستان ساری جزء آن بوده است. یادآوری می شود که در فرهنگ جغرافیایی ایران که درسال ۱۳۲۹ چاپ شده است  این ناحیه با حدود و مشخصات فعلی به عنوان بخش آمده است. مهدیشهر در مرداد ۱۳۸۶ به شهرستان ارتقاء یافت. مساحت شهرستان مهدیشهر در حدود ۱۱۰۰ کیلومتر مربع می باشد. محیط شهر ۱۳۹ کیلومتر است. مهدیشهر در ۱۶ کیلومتری شمال سمنان قرار دارد. شهر زیبا و خنک شهمیرزاد که از جمله شهرهای شهرستان مهدیشهر است که در تابستان هر سال هزاران گردشگر را به دیدن مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده این شهر می کشاند. در این منطقه معادن متعددی وجود دارد که از جمله معادن سنگ  ساختمانی ، لاشه ،خاک نسوز ، کواتزیت ، دولومیت ، آهن ، سرب ، گچ آهک سفید ، سنگ شیشه ، معدن سیلیس و … را می توان نام برد.

این شهرستان را باید منطقه ای کاملا کوهستانی بحساب آورد که در جنوب رشته کوه البرز واقع گردیده و کوهای آن از سمت غرب عبارت است از کوههای : اسپی لت (سفید لت) گل رودبار و آسب نو(آسمان لو ) که با ارتفاع ۳۳۰۸ متر مهم ترین آنهاست و در ۱۱ کیلومری سنگسر قرار دارد. در سمت جنوب غربی کوههای : مهراب ،سفید آب ،کلیاب ، کچ و بستانه (۲۱۶۰متر). در شمال غربی کوههای : دربند ، نهرد، مرغک ، سیاه دره ، شیرقلعه ، بشم و نیز گردنه بشم در ۱۵ کیلومتری و گردنه چاشم در ۱۴ کیلومتری در شمال کوههای شیخ رضا ، سیاه کوه و همچنین بلندترین قله ی این شهرستان ، نیزوای چاشم است که با ارتفاع ۳۸۱۰ متر در شمال شهرستان مهدی شهر خودنمایی می کند.  از نظر توپوگرافی این منطقه کاملا کوهستانی است و دارای پوشش گیاهی از جمله : گز، تاغ ، کنار، کور، سمر ، کرت ، کوهنک و بنه ، خارشتر ،اسپند، سریش ، ارس ، کاروانکش شور و چرخک است. از شهر شهمیرزاد به طرف حاشیه شمالی ، پوشش به صورت درختان سوزنی برگ ، به ویژه ارس ، سرو درختچه زرشک نمایان می شود. در منطقه شهمیرزاد گیاهان خودرو شامل گون ، درمنه ، گیاهان تیره گندمیان ، نعناییان و تیغ های کنگر مانند اسپند ، گل قاصدک ، بومادران ، کاسنی ، گزنه و گل سرخ وحشی (نسترن ) به وفور دیده میشود.مهم ترین محصولات این شهرستان عبارتند از : غلات (گندم  و جو ) علوفه (یونجه و اسپرس) گردو و آلو در شهمیرزاد و انار ، انگور و زرد آلو در درجزین ، جانوران و پرندگان این شهرستان عبارت اند از : بزکوهی ، آهو، قوچ ، میش ، پلنگ ، یوزپلنگ ، روباه ، خرس ، گراز ، کفتار ، گربه وحشی ،گرگ ، شغال ، خرگوش ،کبک ، عقاب ، شاهین ، بادخور ، قمری ، تیهو ، فاخته ، بلبل ، قرقاول …

 ایل سنگسری

یکی از مهمترین ویژگی های مهدیشهری ها عشایری بودن آنان است. مهدیشهر به عنوان خاستگاه عشایر ایل سنگسری است که خانوارهای عشایری نیمه کوچنده بوده و از اواخر شهریور تا اواسط خرداد ماه در شهر سکونت دارند. سنگسری‌ها شاخص‌ترین کوچندگان دامنه‌های البرز هستند. آنها طولانی‌ترین مسیر کوچ جهان را طی می‌کنند به طوری که فاصله دورترین نقطه ییلاقی و قشلاقی آنان به بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

عشایر ایل سنگسری از شیر گوسفند و بز، بیش از ۳۵ نوع محصول لبنی ۸۰ نوع محصولات جانبی  تولید می‌کنند که برخی از آنها همچون وارهون (روغن زرد)، آرشه و لورئین در نوع خود منحصر به فرد است. آنان در تولید نوعی شکلات محلی به نام چیکو تبحر خاصی دارند. چیکو و روغن زرد که ماحصل تلاش عشایر ایل سنگسر است، بخشی از سوغات مهدیشهر را تشکیل می‌دهد.

جاذبه های سیاحتی:

درجزین

 درجزین یا درگزین یکی از شهرهای شهرستان مهدیشهر است. این شهر بخاطر عبور آب چشمه گل رودبار و داشتن چند قنات از آبادانی خوبی برخوردار است و زمینه‌های توسعه کمی و کیفی را دارا است. برخی از میوه‌جات آن مانند زردآلو و انار مشهور است. درجزین در استان به انارستان های پربار و سرسبز معروف و به شهر یاقوت سرخ کویر شهرت دارد..

شهمیرزاد

شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خنک شهرستان مهدیشهر است که سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده به این شهر می کشاند. این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی و … است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صاداراتی و شهرت بین المللی هستند. بزرگ ترین باغ گردوی جهان با وسعت ۷۰۰ هکتار نیز در این شهر واقع شده است.بناهای تاریخی مانند “شیرقلعه”،”قلعه شیخی” و “د‍ژوهل”(یکی از کانونهای مهم اسماعیلیان)بر جذابیت این منطقه افزوده است. شهمیرزاد در ۶ کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده است.در سفر سال ۱۳۸۶ هیات دولت به استان ، شهمیرزاد به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی معرفی و تصویب شد.

ملاده  

روستای ملاده در ۵۰ کیلومتری شمال  مرکز شهرستان مهدیشهر واقع شده است. آب‌و‌هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد و پربرف است.از جاذبه های تاریخی آن می توان به خانه ابراهیم خان در روستا اشاره کرد.این مجموعه شامل دو عمارت بوده که در یک باغ مصفا ساخته شده شامل  خانه ابراهیم خان در قسمت غربی و دیگری قراولخانه یا عمارت کلاه فرنگی در قسمت شمال شرق می باشد.

پرور

منطقه نمونه گردشگری “پرور”در ۴۶ کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده که به عنوان منطقه حفاظت شده “پرور” شناخته شده است.این منطقه در روستای پرور و در کوهپایه های البرز شرقی جای گرفته است. جنگلهای زیبای اورَس (سرو کوهی)، مراتع سر سبز و جنگلهای درختان پهن برگ به همراه تنوع بی نظیر حیات وحش، سیمای جذاب و بی نظیری به این منطقه بخشیده است. امامزاده سید تاج الدین،حمام وگورستان پرور از مهمترین آثار تاریخی این روستا بوده و از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به عشایرو ییلاقات آن اشاره نمود.

رودبارک           

منطقه رودبارک در شمال شهرستان مهدیشهر واقع شده و دارای پوشش گیاهی و جنگل مشجر به مساحت  ۸۰۶۰ کیلومتر می باشد. جنگل رودبارک در مسیر راه شهمیرزاد به فولادمحله و در۶۸ کیلومتری شمال مهدیشهر قرار دارد.واقع شدن این جنگل در ارتفاع باعث شده که از چشم انداز زیبایی برخوردار شود. این جنگل دارای تابستانهای خنک و دلچسب در سایه درختان سر به فلک کشیده بلوط و راش و همچنین زمستانهای برفگیر و سفیدپوش می باشد. این منطقه به دلیل وجود گونه های گیاهی متعدد  و همجواری با منطقه حفاظت شده پرور دارای گونه های متفاوت و پراهمیت جانوری از جمله کل ،خرس قهوه ای، بز و… و پرندگانی نظیر کبک،قرقی و عقاب و کرکس است.این جنگل از مناطق نمونه گردشگری محسوب شده که خستگی راه را برای مسافران و گردشگران از بین برده و خاطری خوش را برای آنان به همراه دارد.

دربند

«دربند» منطقه سرسبز کوچکی است که در حدفاصل مسیر مهدیشهر به شهمیرزاد واقع شده و مهمترین قابلیت گردشگری آن، آب و هوای مطبوع، طبیعت بکر و غار دربند است. موقعیت دربند و نزدیکی آن به شهر مهدیشهر، موجب شده تا این منطقه جهت توسعه شهری مورد توجه قرار گیرد.از این رو مراکزی چون: دانشکده روانشناسی مهدیشهر،بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدیشهر،تالار بین المللی و هتل دربند، مجتمع تفریحی_اقامتی کارگران کشور و…. در منطقه احداث شده اند. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری می‌باشد که غاردربند، دیوار صخره نوردی سنگسرسل، مناظر سرسبز و زیبا و چشمه سارهای روان نمونه‌ای از آن است. دربند علاوه بر گردشگری، از اهمیت کشاورزی نیز برخوردار است. گردو، آلو، سیب و صیفی جات گلخانه ای، از مهمترین محصولات منطقه دربند است.

منطقه چاشم

 روستای چاشم در پای قله کوه “نیزوا” قرار دارد،”چاشم” روستایی پایکوهی است و آب آن از چشمه و قنات تامین می شود. مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه، ارتفاعات زیبا و چشم نواز نیزوا، وجود امکان تفریح زمستانی در منطقه، چشمه روزیه، وجود تپه های باستانی، امامزاده ها و … است.

محوطه باستانی خرند

این محوطه باستانی به دلیل نزدیکی به روستای “خَرَند” به این نام معروف شده است.این محوطه در اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره اول قبل از میلاد محل استقرار اقوام مختلف بوده است.

جنگل فینسک:

این جنگل در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان  و در دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است. اقلیم منطقه تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای با باران بهاره همراه بوده و این جنگل از لحاظ زیبایی به دلیل اوج گرفتن بر فراز کوه و حرکت در مسیر کناره دره دارای چشم اندازهای بدیع و زیباست. بیشترین بازدید از این جنگل در اواسط بهار و اوایل پاییز صورت می گیرد. برای دسترسی به این منطقه ابتدا از  مهدیشهر به شهمیرزاد به سمت فولاد محله حرکت می کنید. پس از طی ۴۵ کیلومتر و قبل از روستای رسم رودبار در سمت چپ جاده، جاده آسفالته مشخصی وجود دارد که در ابتدای آن تابلوی بزرگی نصب شده که فاصله روستاها را از ابتدای جاده نمایش می دهد. به سمت پایین جاده پیچیده و به سمت فینسک حرکت کنید.

فاصله فینسک از ابتدای جاده حدود ۱۴ کیلومتر است که پس از گذر از روستاهای پرور، کولیم،‌پس از کاورد و دو کیلومتری روستای فینسک در محلی موسوم به پل شهدا که بر فراز تپه ای در شمال شرق آن آثار ساخت و ساز یک ساختمان به چشم می خورد، از کنار سنگ شکن ها در شمال جاده مسیر پاکوب شکل گرفته و با زیگزاگ های متوالی بر فراز تپه می رسد. صعود به این مسیر حدود ۱۵ دقیقه به طول می انجامد. مسیر از کنار آغل گوسفندان به سمت شرق امتداد می یابد. مسیر پاکوب مشخصی که دامنه کوه را به سمت شرق تراورس می کند. سپس با عبور از میان درختچه های ازگیل و زرشک وحشی کم کم تغییر چهره داده و به انبوهی پوشش گیاهی آن افزوده می شود. در طول مسیر به منطقه ای که چشمه های فراوان در آن جاریست می رسید اینجا تنها منبع تامین آب شرب منطقه بوده و فاصله چشمه ها از آغل ابتدای مسیر حدود یک ساعت و نیم است.

سیاه دره (کر کوه)

منطقه سیاه دره یا کرکوه در شمال غرب مهدیشهر قرار دارد. این دره با جهت جنوب شرق به شمال غرب حدود دو کیلومتر طول دارد و دیواره های عظیم در دو طرف آن که عموما کنگلومرا هستند زیبایی خاصی به دره بخشیده اند. برای دسترسی و بازدید از این دره، ابتدا در مهدیشهر از میدان ورزش در بلوار کارگر مسیر را شروع کرده تا پس از چهار کیلومتر بلوار و جاده آسفالته به پایان برسد. مسیر را در جاده خاکی به سمت مسیر غرب ادامه دهید تا پس از حدود چهار کیلومتر به چهار راهی برسید که در ابتدای آن تابلوی کارخانه سیمان (سنگسر) نصب شده در این جاده به سمت شمال مسیر را ادامه دهید تا بعد از حدود دو کیلومتر به کارخانه برسید. توجه داشته باشید که این دره فاقد آب است مسیر را پی بگیرید تا به دره برسید. پیاده روی از این نقطه آغاز می شود. در شمال شما دره ای قرار دارد مسیر را در دره ادامه دهید، دره بعد از چند پیچ و خم در میانه ها به سنگ های عظیمی می رسد که راه اصلی کف دره را مسدود کرده اند. برای عبور از این سنگ ها نیاز به کمی سنگ نوردی و آشنایی به اصول آن است. اگر سنگ نوردی را ادامه دهید به دیواره ای ۳۵۰ متری می رسید، این دیواره “برج” نام دارد که کوه نوردان ایرانی و اروپایی بر روی آن مسیرهای سنگ نوردی باز کرده اند. از اینجا باز مسیر به یک راهپیمایی بدل می شود و بعد از چند پیچ دیگر به یک محوطه دشت مانند میرسید. دقت کنید در زمان بارندگی به هیچ عنوان وارد دره نشوید زیرا سیلاب های عظیم در این دره برای شما حادثه ساز خواهد بود.

 اماکن تاریخی:

غاردربند

غار دربند مهدیشهر با ۱۴۰ میلیون سال عمر دومین غار آهکی بزرگ در ایران است  و در دو کیلومتری شمال غربی شهر مهدیشهر در بدنه کوه کمرد مقابل آبادی دربند واقع شده است. دهانه غار در کمرکش کوه سنگی و زیبایی به نام لهرد رو به مشرق قرار داد و دره وسیع و سرسبز دربند زیرآن گسترده شده است . مدخل ورودی به عرض ۷۵/۲ و ارتفاع آن ۳۰/۱ متر است پس از عبور از دهانه و مدخل غار، وارد دالانی به طول ۲۴ متر و عرض متوسط سه متر می شویم و این دالان به تدریج کوتاه می شود تا که به دهانه ای به ارتفاع ۸۰ سانتیمتر میرسد. پس از عبور از دهانه مذکور وارد غارمیشویم . وضع داخلی غار نسبتا ساده و بدون پیچ و خم است . فضای غار به صورت تالاری بیضی شکل است به طول۹۱ متر که عریض ترین قسمت آن ۳۶ متر و بلندترین نقطه سقف آن ۲۰ متر است.

عمارت خیل خان

عمارت تاریخی “خیل خان” که به خانه تاریخی کیپور معروف بوده است، یکی از بناهای مجلل و باشکوه تاریخی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در مهدیشهر می باشد. بزرگی و زیبایی بنا به حدی است که به محض ورود چشم هر بیننده ای را خیره می کند.این بنای تاریخی که به ثبت آثار ملی نیز رسیده است هم اکنون به بخش خصوصی واگذار شده و در اختیار یکی از سرمایه گزاران  مهدیشهری می باشد.

مناره مسجد پامنار

مناره مسجد جامع پامنار مهدیشهر از قدیمی ترین اثر تاریخی به جا مانده در شهر مهدیشهر است. شالوده این مسجد بر روی یکی از پرستشگاه های ساسانی بنا شده و درعصر سلجوقی بخشی از مسجد بازسازی و مناری به سبک سلجوقی در آن ساخته شده  که هم اکنون فقط تک منار آن باقی است. بر اساس شواهد و گفته ها تا حدود ۵۰ سال قبل و پیش از آنکه در بخشی از مسجد بنای جدید فعلی ایجاد گردد، ستونهای عظیم شبستان قدیمی مانند مسجد تاریخانه دامغان وجود داشته و دلالت بر این دارد که از بقایای یکی از پرستشگاههای عهد ساسانی بوده که در صدر اسلام به مسجد مبدل گردیده است.

شیرقلعه شهمیرزاد

آثار این قلعه تاریخی در سه کیلومتری شمال غرب شهمیرزاد و در دره شیخ چشمه سر بر فراز کوهی بلند و مرتفع قرار دارد که به نام قلعه شیخ چشمه سر معروف است . تاریخ بنای قلعه به پیش از تاریخ می‌رسد. هرچند مانند بیشتر قلعه های ایران مدتی پناهگاه اسماعیلیان در قرن ۶و۷ هجری بوده است. این قلعه دارای طرحی منظم نیست و بالطبع در پستی و بلندی های کوه ساخته شده است. در چهار گوشه قلعه چهاربرج مدور دیده می شود. درساخت دژ از سنگهای صخره ای همان کوه استفاده شده . در ورودی قلعه از سمت جنوب بوده که امروزه بصورت مدخل بسیارکوتاهی از قلعه سنگهای صاف و کوچک دیده  می‌شود.

کافرقلعه

در جنوب شهر تاریخی مهدیشهر برروی قله کوه آثار قلعه ای بسیار کهن که از سنگ ، گچ و ساروج دیده میشود. این قلعه که مربوط به ایرانیان قبل از اسلام بوده کافر یا قلعه گبرها نام دارد. این قلعه تاریخی مانند قلعه های دیگر کومش در سیر ادوار تاریخ مورد استفاده اقوام و طوایف مختلف قرار گرفته است . فرقه باطنیان (اسماعلیان ایران ) از این قلعه به عنوان یک پناهگاه مهم استفاده نموده اند.

 جاذبه های دیدنی:

 موزه عشایر ایل سنگسر

در این موزه ابزار و وسایل زندگی و صنایع دستی ایل سنگسری، وسایل کار و زیور آلات زنان سنگسری به نمایش درآمده است.

موزه سنگ و فسیل

این موزه با گرد آوری زیباترین سنگ های زینتی و سنگ هایی از مناطق باستانی، دومین موزه در مهدیشهر است که به همت بخش خصوصی دایر شده و در منطقه دربند و در مسیر غار دربند قرار دارد.

حسینیه المهدی مهدیشهر

ساخت بنای حسینیه المهدی به پیش از انقلاب باز می‌گردد. ساختمان حسینیه طوری طراحی شده که تقریبا از تمامی نقاط شهر قابل تماشا است و در هنگام شب منظره ای رویایی به خود می گیرد. قرارگیری آن بر تپه ای مرتفع و اشراف کامل آن به شهر و شهرکهای اطراف باعث شده مراسم مهمی همچون نماز جمعه در این مکان برگزار گردد. همچنین در طرح آینده این مکان پیش بینی شده است محوطه این بنا مسقف و به عنوان مصلی مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا دارای گنبدی عظیم به رنگ آبی و دومناره میباشد.

اماکن زیارتی :

امامزاده قاسم(ع) زیارت

امامزاده قاسم(ع) در شمال شهر مهدیشهر و در منطقه ای به نام زیارت قرار دارد.ساختمان حرم در سال ۹۴۳ خورشیدی حدود ۴ سده پیش و در دوره صفویه به دست هنرمندان ایرانی ساخته شد و در سال ۱۳۷۹ خورشیدی جزو آثار ملی ثبت شد. بنای بقعه که از آثار دوره صفویه است شامل چند اتاق و دالان تو در تو، گنبد، ایوان و صحن است و  دارای درب چوبی کنده کاری شده بسیار زیبایی است که بر روی آن عبارتی به خط ثلث برجسته نوشته شده و از آثار ارزنده قرن چهارم هجری قمری به شمار می رود .  مدفون این مقبره فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است.این مجموعه دارای فضای فرهنگی مذهبی به نام حسینیه امیرالمومنین، حمام، آشپزخانه و زائر سرای در حال ساخت بوده که در آستانه تکمیل شدن است.

امامزاده یحیی (ع) و امامزاده عبدالله (ع) شهمیرزاد

در زمان یورش مغولان به ایران دو بزرگوار از سلاله و ذریه ائمه معصومین بنامهای یحیی و عبدالله به همراه خواهر گرامی خود از طریق سلسله جبال آهوان خود را به مرقد پیغمبران رسانده و سپس وارد شهمیرزاد می گردند . این دو بزرگوار از نوادگان امام موسی کاظم (ع) بودند که مورد ظلم و ستم کافرین قرار گرفته و به شهادت رسیده اند و در بالا دست و پایین دست جاده ساری شهمیرزاد حد فاصل میدان امام و میدان ولیعصر مدفونند . مدتها قبور این بزرگواران مخفی بوده و با کرامات این بزرگواران قبور مورد شناسایی عاشقان اهل بیت قرار گرفته و بازسازی گردیده است .بقعه امامزاده یحیی مربوط به دوره قاجار است و در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

امامزاده سید علی اکبر (ع) مهدیشهر

این زیارتگاه مدفن یکی از هفتاد نوادگان امام موسی کاظم (ع) است که در دامنه کوه الله صفه واقع شده و اکنون محله ای به همین نام در شهر مهدیشهر قرار دارد . بواسطه کرامات متعددی که سینه به سینه از این امامزاده نقل شده همواره مورد توجه ویژه عامه مردم مهدیشهر و اطراف بوده است . معماری اولیه بنای آن به سده نهم و دهم هجری قمری و شاید اندکی فراتر تعلق دارد .

امامزاده اظهر (ع) چهل تن درجزین

امامزاده اظهر (ع) از نوادگان امام سجاد زین العابدین(ع) منسوب می باشد که جهت ترویج دین اسلام و افشاگری ظلم و ستم امویان مورد تعقیب مامورین اموی بوده است .امامزاده اظهر بن زین العابدین (ع) که در سند معتبر بهر النصاب صفحه ۳۸ و ۳۹ آمده است در شهر درجزین به دست کفار شهید گشتند و به همت خیرین و اهالی محل بقعه ای در خور شان آن حضرت احداث گردیده که زیارتگاه سادات علوی و عاشقان اهل بیت و ذریه آن بزرگواران می باشد و دارای کرامات است .

 اقامتگاه:

هتل سنگسر               

هتل ۳ ستاره سنگسر از بناهای با معماری مدرن شهرستان مهدیشهر می باشد. این ساختمان مجلل بر روی تپه های منتهی بر کوه های شمال غربی مهدیشهر بنا شده و نمای بسیار مناسبی به این شهر داده است .این هتل با مدیریت محمود کسائیان دارای ۹ اتاق و ۴ سوئیت است که در مجموع ۴۳ تخت دارد. هتل سنگسر در انتهای خیابان صاحب الزمان(عج) مهدیشهر واقع شده و شماره تماس این هتل ۳۳۶۲۴۲۸۰-۰۲۳ می باشد.

هتل دربند

هتل ۴ ستاره دربند بر بلندای منطقه سرسبز و با صفای دربند مهدیشهر  واقع شده که فضایی دل انگیز را برای مهمانان رقم خواهد زد. این هتل که با مدیریت سهراب حاج علیان  است دارای ۱۶ اتاق و ۴ سوئیت با ۵۰ تخت می باشد.  شماره تماس این هتل ۳۳۶۲۹۶۱۱ است.

 

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.