1111


تاریخ : 29 آوریل 2017
کد خبر: 7815


امام جمعه مهدیشهر: رشادت های پاسداران سایه جنگ را از کشور ما برداشت/ عدم نگاه به بیرون و مبارزه با مفاسد ملاک های انتخاب کاندیدای اصلح است

 

امام جمعه مهدیشهر به ملاک های انتخاب کاندیدای اصلح از دیدگاه امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: عدم نگاه به بیرون و مبارزه بی امان با مفاسد و روحیه اشرافی گری دو ملاک مهمی است که برای انتخاب رئیس جمهور آینده باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار نیزوا، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های مورخ ۸ اردیبهشت ۹۶ نماز جمعه مهدیشهر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سوم شعبان روز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است و پاسداران کشور ما خوب توانستند این روز را پاس بدارند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران چه در ابتدای انقلاب و در مبارزه با گروههای ملحد و چه در دوران دفاع مقدس برای کشور جانفشانی کردند و بعد از جنگ نیز در عرصه سازندگی نقش آفرینی کردند و در بسیاری از اقدامات عمرانی نظیر پل سازی، سد سازی، جاده سازی و … به خوبی درخشیدند.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه سپاه در خودکفایی بنزین کشور نقش اساسی ایفا کرد، افزود: در حال حاضر پاسدارانی نظیر سردار سلیمانی و یارانش به عنوان مدافعان حرم و با ایثارگری های خود افتخار بزرگ جهان اسلام شدند که اگر نبودند آمریکا به ما حمله می کرد.

بارانی اضافه کرد: آن چیزی که سایه جنگ را از سر کشور ما برداشت رشادت و فداکاری های سپاهیان و پاسداران بود و همین حضور مقتدرانه سپاه، اقتدار موشکی و حضور بسیجیان در صحنه بود که آمریکا جرات حمله به ایران را پیدا نکرد.

وی همچنین با تبریک ۱۱ اردیبهشت ماه روز کار و کارگر، اذعان کرد: در اسلام جایگاه کار و کارگر بسیار بالا است و پیامبر(ص) بر دستان کارگران بوسه می زد، بنابراین باید به کارگزانی که در جهت تولید نقش آفرینی می کنند توجه بیشتری شود و به جایگاه بالاتری برسند.

خطیب جمعه مهدیشهر ۱۲ اردیبهشت روز معلم را نیز تبریک گفت و بیان کرد: مردم وظیفه دارند قدردان زحمات معلمان باشند و دولت نیز وظیفه دارد به معیشت معلمان بیشتر رسیدگی و توجه کند.

بارانی تاکید کرد: در قبال این وظایف مردم و دولت، معلمان نیز وظیفه سنگینی بر عهده دارند و تربیت را مقدم بر تعلیم بدانند چرا که نسلی که تربیت می کنند در آینده مدیر کشور خواهد شد و اگر درست تربیت نشده باشند اختلاس های ۸ هزار میلیاردی پیش می آید.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به بیانات امام خامنه ای در دیدار با مسئولان نظام در روز عید مبعث اشاره کرد و گفت: ملاک مهمی که رهبر معظم انقلاب برای انتخابات بیان کردند این بود که نامزدهای انتخابات در تبلیغات و برنامه های خود به مردم قول دهند که به برون مرزها نگاهی نداشته باشند بلکه به ظرفیت های درون کشور چشم بدوزند.

امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: اولین آسیبی که نگاه به بیرون به کشور می زند این است که باعث فرصت سوزی و ظرفیت سوزی در کشور می شود همچنان که در برجام نیز چنان توجهات و نگاه ها به بیرون دوخته شد و آب خوردنمان را هم به برجام گره زدیم که بسیاری از ظرفیت های کشور را از دست دادیم.

بارانی ادامه داد: آسیب دیگری که نگاه به بیرون برای کشورمان دارد این است که دشمن را در لباس دوست اشتباه می گیرند که ضربه به نظام و باز کردن راه نفوذ به کشور را در پی دارد.

وی اذعان کرد: آمریکایی ها شیطان تر از این هستند که به فکر شکوفایی اقتصادی ایران باشند و در حال حاضر نیز به فکر برنامه هایی هستند که به نظام ضربه بزنند ولی اگر نگاهمان به درون باشد ظرفیت ها و استعدادها شکوفا می شود.

امام جمعه مهدیشهر دومین ملاک مد نظر رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری را مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانست و خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری انتخاب کنیم که اطرافیان وی اشرافی گری نداشته باشند که اگر چنین باشد وی را از راه دور خواهند کرد.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.