1111


تاریخ : 13 ژوئن 2017
کد خبر: 7948


امام جمعه درجزین: دخترها در پذیرش فرمان الهی مطیع تر هستند

 

امام جمعه درجزین با اشاره به زودهنگام بودن سن تکلیف دختران نسبت به پسران، گفت: دخترها در پذیرش فرمان الهی مطیع تر هستند.

به گزارش خبرنگار نیزوا، حجت الاسلام محمد رضا رحیمی زاده در جمع روزه اولی های شهر درجزین، اظهار کرد: ما در یک کشور شیعی و اسلامی زندگی می کنیم و با توجه به دین و آیین مان باید پیروی و اطاعت از دستورات بزرگان دین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روزه در بین عبادات تنها نعمتی است که خداوند خودش پاداش بزرگی برای آن در نظر گرفته است، افزود: در وقت افطار دو خوشحالی وجود دارد یکی به خاطرنعمت امر اطاعت امر روزه داری و دیگر گذر یک روز دیگر امر اطاعت از امر و فرمان الهی برای انسان است.

امام جمعه درجزین خطاب به روزه اولی های دختر، تصریح کرد: در دین مبین اسلام ثابت شده که دختر ها در پذیرش دستورات الهی مطیع تر و فرمان بردارتر می باشند بنابراین زود هنگام بودن پذیرش امر تکلیف در دختران نسبت به پسران یعنی اینکه خداوند زودتر از پسران، دختران را پذیرفته است.

رحیمی زاده ادامه داد: امر حجاب برای خانم ها و مورد پسند شدن برای آنان، نعمت بزرگی است، در اسلام زن باید پوشش مخصوص داشته باشد که در قرآن نیز برای زن ارزش و اهمیت خاصی قائل شده است.

وی تاکید کرد: اگر ما پذیرفتیم که پوشش از منظر امامان و زهرای مرضیه(س) برای حفظ و ارزش و کرامت زن است باید تحت هر شرایطی آن را حفظ کنیم، در حقیقت دین داری زحمت دارد اما در قبال آن پاداش و ارزش و اجر و قرب خاصی نیز به دنبال دارد.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.