1111


تاریخ : 8 جولای 2017
کد خبر: 8016


امام جمعه مهدیشهر : دولت با گفتمان صحیح نقش مهمی در ترویج حجاب و عفاف دارد

 

امام جمعه مهدیشهر به راهکار های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: دولت با گفتمان صحیح و مناسب نقش مهمی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می تواند ایفا کند.

به گزارش خبرنگار نیزوا، حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در خطبه های مورخ 17 تیرماه 96نماز جمعه مهدیشهر، با گرامیداشتن 21 تیرماه روز حجاب و عفاف، اظهار کرد: رضا خان با زور سرنیزه خواست حجاب را از سر زنان و دختران ایران بردارد اما امروز سخت تر از سرنیزه جنگ نرم است که زنان ما با دست خود حجاب را برمی دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست برای ضربه زدن به فرهنگ شیعه، حجاب را نشانه گرفته اند، تصریح کرد: برداشتن حجاب از سر زنان باعث فاسد شدن جوانان می شود و آنها نیز به اهداف خود خواهند رسید.

امام جمعه مهدیشهر به راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف براساس آموزه های قرآنی اشاره کرد و افزود: خانواده اولین عامل در ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف هستند که از همان کودکی باید فرزندان را با حجاب و چادر آشنا کنند.

بارانی اضافه کرد: متاسفانه در مهدیشهر که شهر نمونه حجاب و عفاف بوده می بینیم که نسل های جدید حساسیتی نسبت به حجاب فرزندانشان ندارند.

وی، دولت را دومین عاملی دانست که می تواند نقش موثری در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف ایجاد کند و گفت: گفتمان جامعه توسط دولت شکل می گیرد بنابراین دولتمردان می توانند با گفتمان صحیحی و مناسب حجاب و عفاف در جامعه به ترویج این امر اقدام کنند.

امام جمعه مهدیشهر ادامه داد: باید مفهوم رسانی دولت از گفتمان صحیح و مناسب باشد چرا که ناتوانی در مفهوم رسانی گفتمان آزادی باعث شده که مردم برداشت اشتباهی از آزادی داشته باشند و گمان کنند باید حجاب از سر برداشته شود.

بارانی با تاکید بر نقش مهم دولت در گفتمان سازی ها در جامعه، اظهار کرد: مردم همیشه بر روش پادشاهان و دولتمردانشان می رفته اند و می روند.

وی رسانه های عمومی را عامل دیگری در نقش داشتن گسترش حجاب و عفاف بیان کرد و افزود: صدا و سیما مجریانی آرایش کرده را جلوی تلویزیون می آورد، در سریال ها و فیلم های سینمایی و همچنین جشن هایی که با عناوین مختلف برگزار می شود، به شکل بی حیایی صحبت کردن است که موجب بی عفتی در جامعه می شود.

خطیب جمعه مهدیشهر بیان کرد: اگر حجاب و عفاف در جامعه کمرنگ شد آسیب هایی چون، افزایش اختلافات خانوادگی، رشد طلاق در جامعه، هتک حیثیت دختران و فروپاشی تمامی ارزش ها در جامعه می شود.

بارانی خاطر نشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شد تمامی ارزش ها پابرجا می ماند بنابراین دولت و مجلس باید به قانون امر به معروف توجه کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به آزادسازی موصل از دست داعش اشاره کرد و گفت: در این موفقیت امام خامنه ای  با رهنمودهای حکیمانه خود نقش اساسی را ایفا کردند و نقش دوم و سوم را نیز آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر مسلمانان در عراق و حضور برخی سرداران سپاه مانند سردار سلیمانی با مشورت دادن های نظامی به عراقی ها و سوری ها، داشتند.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.