1111


تاریخ : 18 آگوست 2017
کد خبر: 8121


برگزاری یادواره شهدای منطقه خطیرکوه مهدیشهر

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: شهادت شهید حججی تجسم واقعی عاشورا بود و سیره عملی شهید حججی مخالفان شهیدان را به راه آورد.  سردار نعمان غلامی در یادواره 11 شهید والامقام منطقه خطیرکوه در شهرستان مهدی‌شهر که با حضور پرشور مردم و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: فارس نیوز : گاهی یک جمله به‌تنهایی می‌تواند معرف ارزش‌ها، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ارزشمند و گران‌بهای انقلاب اسلامی باشد. رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: مراسمی نظیر این یادواره شهدا می‌تواند پنجره‌ای به سمت‌ عظمت‌های خلق‌شده در جهان هستی و رسیدن به اوج اقتدار باشد. وی تصریح کرد: این مراسم نمایانگر اوج آمادگی و تکرار واقعه عاشورا و قله‌ای برای مشاهده گذشته و آموزش گام‌های بلند برای آینده است. غلامی با بیان اینکه این یادواره شهدا مختص 11 شهید والامقام منطقه خطیرکوه نیست، گفت: این برنامه برای گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا از روز عاشورا تا امروز است. وی افزود: بی‌شک یادواره‌های شهدا حلقه پیوندی برای اتصال عاشورا به ظهور و فرصتی برای تقویت همدلی، وحدت و رسیدن به بصیرت لازم و تجهیز کوله‌بار سفر برای رسیدن به قله است. غلامی خاطرنشان کرد:11  شهید منطقه خطیرکوه نماد همه قطره‌های خون ریخته‌شده از عاشورا تا امروز و پایه‌گذاران عظمت امروز انقلاب اسلامی هستند. وی با اشاره به اینکه دشمنان قسم‌خورده اسلام و مسلمین با تمام امکانات و ظرفیت‌های در اختیارشان به جنگ با این عظمت آمده‌اند، افزود: تا قبل از هشت سال دفاع مقدس و فعالیت گروهک‌های تروریستی و امثال آنان، اسرائیل با فضاسازی تبلیغاتی و با جنگ روانی به‌عنوان یک قدرت در دنیا مطرح می‌شد؛ ولی امروز این قدرت پوشالی برای عامه مردم در جهان شناخته‌ شده است. رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: امروز قدرت‌های حزب‌الله، حماس و حشدالشعبی در عراق که علیه این نظام جعلی فعالیت دارند، لرزه بر اندام قدرت پوشالی اسرائیل افکنده و نام سیدحسن نصرالله افتخار هر مسلمان و آزادی‌خواه در عالم است. وی افزود: همه این عظمت‌ها و قدرت‌ها دستاورد اخلاص، سادگی و چشمه‌سار معنویت در جامعه بوده و با مدیریت معنوی انقلاب اسلامی و ولایت شکل‌ گرفته است. غلامی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی زمانی که با باختن در جنگ نظامی در دوره‌های مختلف، حمله و جنگ نظامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد و بیهوده دیدند، با تمام توان در جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد شکاف در میان ملت و حاکمیت اسلامی در ایران برآمدند. رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به  شرایطی که برای شهید محسن حججی رخ داد و سر از بدنش جدا شد، تصریح کرد: شهادت محسن حججی سبب تکرار و یادآوری عاشوراست و باعث می‌شود واقعه عاشورا امسال تجسم عینی داشته باشد. وی گفت: خون پاک شهید محسن حججی برای به‌ هم‌ پیوسته شدن ملت در پیکره جامعه تزریق شد و حتی کسانی را که اعتقادی به بسیج و جریان جهاد و گشوده شدن گره توسط جبهه مقاومت نداشتند، به راه‌ آورد. رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: برگزاری این‌گونه یادواره‌های شهدا و مجالس منتسب به شهیدان در جامعه نیاز مهم امروز است و سیره شهیدانی همچون محسن حججی‌ راه و میان‌بری می‌شود تا هزاران نفری که اعتقادی نداشتند، به راه بیایند. وی افزود: فرهنگ عاشورایی در جامعه و فرهنگ مقاومت عاشورایی سبب تربیت نسل‌های ارزشمندی همچون شهید محسن حججی شده است و دیدیم که شهید حججی در آخرین تصویر منتسب به وی، باقدرت ایستاده بود.

 غلامی گفت: صحنه شهادت شهید حججی جلوه‌ای از دست‌به‌دست هم دادن استکبار و صهیونیسم علیه اسلام و مسلمین بود؛ اما شهید محسن حججی در اسارت نیز عظمت و شکوه و قدرت مدافعان حرم را به جهانیان نمایش داد. وی با اشاره به ادعاهای دشمن برای در اختیار داشتن سلاح‌های پیشرفته اظهار کرد: در تصاویری که از سربازان تا بن دندان مسلح دستگیرشده در خلیج‌فارس پخش شد، دیدیم چطور ذلیلانه نگاه می‌کنند؛ این تصاویر را با آخرین تصویر منتسب به شهید محسن حججی مقایسه و اقتدار و شوکت را تماشا کنید. رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: سلاح رزمندگان اسلام در سراسر جهان ایمان، مقاومت و ایستادگی بوده و امروز بلاد اسلامی مجهز به این سلاح و تفکر شده و سلاح فیزیکی بخشی از کار برای رسیدن به موفقیت است. وی گفت: امروز دشمن با تمام توان به جنگ با این تفکر انقلابی آمده است و جلوگیری از پیوند نوجوانان با روحانیت یکی از اهداف جدی دشمنان انقلاب اسلامی است؛ برگزاری یادواره‌های شهدا تجدیدعهد، پیمان و میثاق با امام حسین (ع) و شهدای عاشورا تا امروز است. رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: یادواره شهدا تنها مجلس فاتحه‌خوانی نیست و یادواره شهدا مرور گذشته و یادآوری حماسه‌ها و رشادت‌های بی‌بدیل رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و عظمت امروز ایران اسلامی به‌واسطه همین مجلس‌های معنوی و فرهنگ عاشورایی مردم است. غلامی تصریح کرد: شهید محسن حججی یکی از بسیجیان فعال و پرنشاطی بود که با درآمد اندکی که داشت، در جهت حل‌وفصل مشکلات و رسیدگی به معیشت مردم تلاش و کوشش می‌کرد. نماینده حرکت جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: اگر مبارزه، مقاومت و ایستادگی رزمندگان فلسطینی در منطقه نبود، امروز ملت فلسطین نظیر سرخ‌پوستان و بومیان استرالیا محو و نابود شده بودند.   ناصر ابوشریف دراین  یادواره  با اشاره به اینکه بهترین تعبیر و تفسیر در خصوص شهیدان در قرآن کریم مطرح‌ شده است، اظهار داشت: همان‌طوری که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقونَ»، هرگز گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند؛ بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. نماینده حرکت جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: مهم‌ترین درخواست و خواسته شهیدان از رزمندگان در جبهه مقاومت اسلامی، تداوم این راه و مسیر نورانی بوده و عزت و عظمت امروز ایران در منطقه به سبب برکت مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهیدان اسلام اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مبارز با رژیم صهیونیستی است. وی با بیان اینکه شهادت ابعاد مهمی در مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه دارد، افزود: شهادت مرگی است که خط صحیح را از خط نادرست و باطل جدا و به انسان‌ها حیات درست و با عزت اخروی عطا می‌کند. ابوشریف با اشاره به ابعاد مهم شهادت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: شهادت مرگی است که سره را از ناسره و خط صحیح را از خط باطل مشخص می‌کند و به انسان‌ها حیات دنیوی و اخروی می‌بخشد. وی با بیان اینکه اگر مبارزه، مقاومت و ایستادگی رزمندگان فلسطینی در منطقه نبود، امروز ملت فلسطین نظیر سرخ‌پوستان و بومیان استرالیا محو و نابود شده بودند، خاطرنشان کرد: با مبارزه، مقاومت و ایستادگی رزمندگان فلسطینی امروز بیش از 14 میلیون فلسطینی در جهان زندگی می‌کنند که هفت میلیون آن‌ها در نقاط مختلف دنیا پراکنده هستند.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.