1111


تاریخ : 2 سپتامبر 2017
کد خبر: 8143


جلوه اطاعت بندگان از معبود در نماز سرسپردگی عید قربان

 

مردم مهدیشهر در نماز عید بزرگ قربان، جلوه ای از اطاعت و بندگی در مقابل معبود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار نیزوا، نماز عید بزرگ قربان مهدیشهر به امامت حجت الاسلام علی سقائیان امام جمعه موقت با حضور خیل مسلمانان و بندگان در حسینیه المهدی این شهر برگزار شدو مردم مومن و خداجوی مهدیشهر بار دیگر اطاعت و بندگی خود نزد معبود را به نمایش گذاشتند و با خشوع و خضوع قنوت بندگی بستند تا قربانی کردن هواهای نفسانی را شکرگذار باشند.

حجت الاسلام علی سقائیان خطیب نماز عید قربان در مهدیشهر با تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان، اظهار کرد: ماه دی الحجه ماه بسیار بلند مرتبه و بزرگی است که هم عید قربان و هم عید ولایت امیرالمومنین در این ماه قرار دارد.

وی با برشمردن خیرات و برکات زیاد این ماه به ویژه در دهه اول آن، افزود: قربانی کردن، رسیدگی به فقرا و عبادات شخصی از مهمترین برکات این ماه بزرگ است.

امام جمعه موقت مهدیشهر همجنین در بخش دیگری از خطبه های نماز عید قربان، به دیدار مسئولین با رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای در این دیدار نکاتی را به دولتمردان یادآور شدند که مهمترین آن انتخاب مدیرانی انقلابی و مومن و راستگو بود.

سقائیان، اقدام و عمل دولتمردان در حل مشکلات اقتصادی و خارج کردن صنعت از رکود، رفع مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان در طی 4 سال مسئولیت، علل عدم همخوانی آمارها با وضع واقعی کشور و زندگی مردم را از جمله مواردی دانست که امام خامنه ای از دولت خواستار شدند.

وی همچنین به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حج 96، اشاره کرد و افزود: امام خامنه ای در این پیام تاکید داشتند جادوی مادی گری با ابزار پیشرفته در حال تباه سازی جهان است و نظام سلطه نیز در کار آتش افروزی میان مسلمانان و تبدیل جهان اسلام به دوزخ نا امنی و اختلاف است که حج می تواند داروی شفا بخش این مسائل باشد.

در پایان نماز عید سعید قربان، تعزیه ابراهیم خلیل الله در فضای بیرونی حسینیه المهدی برگزار شد.

همچنین در حاشیه برپایی نماز بزرگ عید قربان در حسینیه المهدی، 50 راس گوسفند اهدایی خیرین به کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهدیشهر به صورت جمعی ذبح شد تا گوشت آن بین نیازمندان و محرومین توزیع شود.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.