1111


تاریخ : 20 ژانویه 2018
کد خبر: 8357


امام جمعه مهدیشهر: دفاع از مردم فلسطین وظیفه همگان است

 

امام جمعه مهدیشهر دفاع از مردم فلسطین را وظیفه همه جهان اسلام دانست و گفت: نباید در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه بیاییم و بگوییم که دفاع از مردم مظلوم فلسطین فایده ای ندارد. حضرت حجت الاسلام  والمسلمین محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه ( 29 دیماه 96 )  مهدیشهر با اشاره به بیانات مهم امام خامنه ای در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند بحث توجه به مباحث اصلی و عدم غفلت از مباحث کشورهای یمن، بحرین، میانمار و سایر مجامع اسلامی گرفتار، بود.  وی با تاکید بر فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند، دفاع از مردم فلسطین وظیفه همگان است، افزود: نباید در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه بیاییم و بگوییم که دفاع از مردم مظلوم فلسطین فایده ای ندارد.

ایران سردمدار حرکت علمی در جهان اسلام

خطیب جمعه مهدیشهر لزوم برملا کردن دروغ های آمریکا را از درخواست های مهم امام خامنه ای مطرح کرد و ادامه داد: جهان اسلام باید شعارهای دروغ آمریکا نظیر مبارزه با تروریسم و دم زدن از حقوق بشر را برملا کند. بارانی وجوب حرکت علمی میان مسلمانان برای مقابله با دشمن را از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: دشمن با علم توانسته به ثروت دست یابد که جهان اسلام نیز باید عقب افتادگی خود را جبران کند و در راستای علم حرکت نماید که البته در این 4 دهه، ایران سردمدار حرکت علمی در جهان اسلام بوده است.

حضرت زینب(س) پرستار نهضت امام حسین(ع) بود

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک ولادت عقیله بنی هاشم و شیرزن کربلا و روز پرستار، گفت: حضرت زینب(س) در ابعاد مختلف برای همه الگو است.  امام جمعه مهدیشهر بیان کرد: حضرت زینب(س) از امام سجاد(ع) که در کربلا بیمار بودند، پرستاری کردند اما چیزی که مهمتر است، پرستاری عقیله بنی هاشم از نهضت امام حسین(ع) بود که اگر نبود قیام عاشورا به سرانجام نمی رسید. بارانی تاکید کرد: امروز رسالت همگان الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و پرستاری از نهضت امام خمینی(ره) است که باید همه با جان و دل انقلاب را حفظ کنند.وی بصیرت سیاسی را از دیگر ویژگی های حضرت زینب(س) دانست که باید از آن الگو گرفت و افزود: الگوگیری دیگر از حضرت زینب(س حجاب و عفاف است که متاسفانه امروز حجاب مورد آسیب جدی قرار گرفته است. خطیب جمعه مهدیشهر با بیان اینکه نظام اسلامی باید ظاهر اسلامی داشته باشد، اظهار کرد: نمی شود که در شهری به نام امام زمان(عج)، فروشنده در مغازه خود مانکن بدحجابی باشد! امر به معروف وظیفه همگان است که اگر منکری را دیدند باید تذکر دهند تا فضای شهر سالم بماند.

بارانی عفت را سرچشمه همه خوبی ها مطرح کرد که به دنبال خود خیرخواهی، تفکر و تعقل، خدمت رسانی به مردم، هویت یابی و … می آورد.  وی با گرامیداشتن 24 الی 30 دی ماه هفته شوراهای آموزش و پرورش، تصریح کرد: تامین نیروی انسانی خوب در تراز جمهوری اسلامی ایران ضرورت مهمی است که پایه آن در مدرسه و به وسیله تربیت معلم شکل می گیرد.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.