1111


تاریخ : 1 می 2018
کد خبر: 8557


پیام تبریک امام جمعه مهدیشهر به بمناسبت 12 اردیبهشت روز معلم

 

جناب آقای لطفی

ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر

سلام علیکم

12 اردیبهشت ماه مصادف است با بزرگداشت شهید مرتضی مطهری که در تقویم ما ایرانیان، روز معلم نامگذاری شده است، روزی برای فردی که با ذوق و هنر و توانمندی‌اش در نخستین آیات قرآن که بر قلب پیامبر اکرم (ص)  نازل شد:

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)

در این آیات خداوند، خود را معلم می‌خواند و جالب اینکه معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند ؛ چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ  در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند  .

بدینوسیله این روز بزرگ را به آنجناب و  معلمین عزیز و گرامی شهرستان مهدیشهر  تبریک عرض نموده از خداوند متعال برای  همه ی شما در عرصه ی تعلیم و تربیت  که مهمترین رسالت معلمان در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان نظام اسلامی است آرزوی صحت و سلامتی نموده امیدوارم در تحت توجهات و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) موفق و سربلند باشید .

محمد بارانی        امام جمعه مهدیشهر

 

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.