1111


تاریخ : 2 مارس 2019
کد خبر: 8956


دیدار رییس و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان با امام جمعه مهدیشهر

 

مهندس عبدوس رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر باتفاق معاونین و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر با حضرت حجه الاسلام والمسلمین بارانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه مهدیشهر مهندس عبدوس رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر باتفاق معاونین و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر با حضرت حجه الاسلام والمسلمین بارانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مهندس عبدوس با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و حیات بخش و جلوه ای زیبا از قدرت لایزال الهی است گفت : کاشت نهال و درخت یک سنت حسنه بوده و سرمایه ای برای آیندگان می باشد که در این راستا به منظور فرهنگ سازی و ترویج و اشاعه درخت کاری و توسعه فضای سبز در میان خانواده ها و افزایش میزان مشارکت شهروندان در امر توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز تفاهم نامه سه جانبه ای بین شهرداری درجزین،اداره ثبت احوال مهدیشهر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر منعقد گردید.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه طرح “هرتولد سبز یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار” نام گذاری شده است افزود : در این تفاهم نامه هر زوج جوانی که ازدواج می کنند یا بچه دار می شوند درخت یا نهالی بکارند.

حمیدرضا عبدوس گفت : بر اساس این تفاهم نامه والدین با تولد نوزادشان ، با مراجعه به اداره کل ثبت احوال جهت دریافت شناسنامه،معرفی نامه جهت ارائه به شهرداری درجزین و اداره منابع طبیعی مهدیشهر دریافت می کنند که اداره منابع طبیعی مهدیشهر و شهرداری درجزین ضمن تعهد تهیه نهال رایگان ، نسبت به صدور شناسنامه نهال برای نوزاد با عنوان “برگ نامه” را که دارای کد شناسایی حاوی اطلاعات درخت و صاحب درخت اقدام می گردد و کاشت نهال توسط والدین نوزاد و بنام نوزاد متولد شده انجام خواهد شد و این نهال های شناسنامه دار در سال های آینده به کودکان نشان داده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بارانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر گفت : شهرستان مهدیشهر بهترین ظرفیت جنگل های سرسبز و بکر را دارد که نیاز به مراقبت بیشتر و توسعه و جنگل ها و مراتع را دارد.

وی افزود : خدای متعال آیات و نشانه های خودش را در طبیعت قرار داده است لذا طبیعت هوشیار و زنده است و هر مقدار ما به درختان و به طبیعت رسیدگی و توجه کنیم ثمرات آن در زندگی ما نمودار خواهد شد.

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آدرس :مهدیشهر ، میدان شهدا ، نبش خیابان اندیشه ، دفتر امام جمعه                   تلفن : ۳۳۶۲۲۰۵۲                  نمابر : ۳۳۶۲۴۰۵۲

پست الکترونيکي : info@mahdishahr-adineh.ir                  سامانه پيام کوتاه : 30009900092052


© کلیه حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه مهدیشهر بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.